בניית אפליקציה

לפני המאמר בנושא בניית אפליקציה, חשוב לי שתדעו שאנחנו חברה לקידום אתרים.

אנחנו מאוד נשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בכל נושא שקשור לתחום התמחותנו.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוות SEOClick המשך קריאה מהנה ומועילה.

מתחילים…

מגיע היום בו בעלי חברה, עסק או ארגון מביטים במפת המודל העסקי שלהם ומבינים שהם הגיעו לנקודת בגרות ובשלות מסוימת ושמשהו חדש צריך לקרות. הם סיימו שלב נוסף והם בתחילתו של שלב חדש באבולוציה של החברה. הם השתמשו, נעזרו וניצלו כל דרך אפשרית כדי לקדם, לשווק ולפרסם את החברה ואת המוצרים והשירותים שלה. קידמו את אתר האינטרנט שלהם בקידום ממומן ובקידום אורגני, זכו לחשיפה מרבית במנוע החיפוש של גוגל והקימו קמפיינים פרסומיים מוצלחים בפייסבוק, בסלולר ולעיתים גם במדיה הכתובה.

אז מה יהיה הצעד הבא שלהם? זה יהיה צעד לא פשוט, לא קצר ולא זול אבל בהחלט משתלם! השלב הבא שלהם הוא בניית אפליקציה.

למה אפליקציה?

בשנת 2017 הורדו למעלה מ-200 מיליארד אפליקציות בכל הפלטפורמות התומכות: אנדרואיד, אייפון, טאבלטים, שעונים חכמים ועוד. הורדות אלה הכניסו כ-80 מיליארדי דולרים בזמן ש-90 אחוז מהאפליקציות היו חינמיות.

אנחנו צמודים לטלפונים החכמים שלנו במהלך היממה בזמן שעשרות אפליקציות מותקנות עליהם. חלקם פועל ביוזמתנו ואחרים פועלים ברקע ללא התערבות מצדנו. אפליקציות משחקים, רשתות חברתיות, ניווט, מזג אויר, חדשות, דואר אלקטרוני ועוד קטגוריות רבות שולטים בטלפונים שלנו ובנו וכמות הפרסומות שאנחנו נחשפים אליהם היא הגבוה מאי פעם. טלפונים חכמים וטאבלטים הם חלק בלתי נפרד מחיינו והאפליקציות הם מה הופך את הטלפונים והטאבלטים למכשירים “חכמים“. עבור עסק, לפרסם את החברה דרך אפליקציה נחשב לפעולה בלתי נמנעת והכרחית בדומה להקמת אתר אינטרנט.

החלטתם שאתם צריכים אפליקציה

אז החלטתם שאתם רוצים לפתח אפליקציה עבור החברה שלכם. אז מה הלאה? כל תהליך פיתוח אפליקציה או תוכנה מורכב ממספר שלבים עיקריים:

  • הגדרת מוצר – בשלב זה נקבע מי קהל המטרה ונחליט מה תהיה התשתית עליה נבסס את האפליקציה לדוגמא מחשב, סלולר או אינטרנט או שלושתם יחד.
  • אפיון פונקציונלי – בשלב נרד לעומקם של הפרטים הקטנים ביותר של כל הפעולות והיכולות של האפליקציה. אנחנו כבוני ומפתחי האפליקציה נדרוש את כל המידע הקיים לגבי הפונקציונליות של התוכנה. ניתן לבצע אפיון כזה במספר שיטות אך לרוב השיטה המקובלת היא תיאור של חווית משתמש של פעולה להשגת תוצאה כלשהי.
  • עיצוב גרפי – כאן נחליט על המראה של כל המסכים והתפריטים של האפליקציה. נחליט על הלוגו במידה וצריך, גופנים וצבעים. כמובן שכל נושא העיצוב קשור במישרין בקהל המטרה. פלטות צבעים שונות יהיו בשימוש אם קהל המטרה הוא מבוגר או צעיר.
  • ארכיטקטורה ופיתוח – בשלב זה נחליט על הטכנולוגיות להמשך הפיתוח כמו שפה וכעת יש לנו את המידע הדרוש לתחילת פיתוח האפליקציה. שלב הפיתוח הוא השלב הגדול ביותר מכולם. הוא השלב הארוך ביותר והיקר ביותר. בשלב זה נמדדים מקצועיותה, נחישותה ומחויבותה של החברה לפיתוח אפליקציות שהעסקתם.
  • בדיקת איכות (QA) – בשלב זה, כאשר יש בידינו אפליקציה בעלת פונקציונליות מלאה. מתבצעות בדיקות איכות מקיפות של המוצר וזאת כדי לאתר תקלות ולטפל בהן. הכול תלוי בלוחות הזמנים וחומרת התקלות אבל במידה ואין אפשרות לדחות את העלייה לאוויר, יטופלו תחילה התקלות שלא מאפשרות את שחרור האפליקציה לעולם. אחר כך לאחר העלייה לאוויר ישוחרר עדכון שיכלול את יתר התיקונים הדחופים.
  • שחרור האפליקציה לחנויות – בשעה טובה חברים. אחרי עבודה קשה ותקופה לא פשוטה, סיימנו!!!… בעצם… לא ממש. לאחר בחירת החנות הרצויה, גוגל, אפל או שניהם. כאן מתחילה כבר עבודה חדשה, קצת שונה אבל חשובה מאוד. דבר ראשון אפליקציות ממשיכות להיות תחת מעקב ופיתוח. לאחר עלייה לאוויר, עדכונים שמתבססים על QA ועל פידבקים ותגובות של משתמשים משוחררים מידי זמן והם כוללים תוספים ותיקונים. בקיצור, ילדנו אפליקציה. עכשיו צריך לטפח אותה ולוודא שהיא תגדל ותתפתח.

לסיכום

הבנתם כבר שמדובר בתהליך לא פשוט ולא זול. ההוצאה הכלכלית במקרים מסוימים עשוי להגיע למחירים של כמה מאות אלפי שקלים ואף יותר וזה תלוי בזמן ובמשאבים שהתהליך דורש מחברת הפיתוח. אך במידה והפיתוח מבוצע נכון וצוות הוא מיומן, מקצועי ובעל ניסיון, ההשקעה תניב תוצאות מדהימות שיביאו את החברה לשיאים והישגים כלכליים שלא היו קורים אחרת.

צרו אתנו קשר ב-SEOClick ודברו אתנו על בניית אפליקציה.