בניית חנות וירטואלית
בניית חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית

לפני שנתחיל במאמר על בניית חנות וירטואלית, חשוב לי שתדעו שאנחנו חברה לקידום אתרים.

אנחנו מאוד נשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בכל נושא שקשור לתחום התמחותנו.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוות SEOClick המשך קריאה מהנה ומועילה.

האם חנות וירטואלית תועיל לכם?

נניח שיש בבעלותכם חנות בגדים במיקום יחסית טוב. קהל הלקוחות שלכם מגיע מהסביבה הקרובה, הלקוחות בדרך כלל מרוצים מהשירות ומהמוצרים, אתם כמעט ולא משקיעים בפרסום והרווחים שלכם סבירים. עכשיו, דמיינו לכם אפשרות שתגדיל משמעותית את קהל הלקוחות שלכם שיגיעו לא רק מהסביבה הקרובה אלא מכל הארץ, תגדיל משמעותית את הרווחים בלי הרחבת צוות העובדים ובלי לשכור מטר 1 נוסף של מקום פיזי. אתם שואלים איך? באמצעות בניית חנות וירטואלית!

לחנות וירטואלית יש מספר שמות והמוכרים ביניהם הם אתר מסחר אלקטרוני, eCommerce, אתר מכירות וירטואלי, ועוד. חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר שנמצאת באינטרנט. מוצרי החנות מחולקים לפי סוגים וקטגוריות, יש אפשרות של קבלת הנחה דרך קופונים, יש מוצרים במבצעים, יש עגלת קניות, הרכישה מתבצעת ע”י כרטיס אשראי והמשלוח הוא עד הבית.

היתרונות הבולטים של הקמת חנות אינטרנטית:

  • זולה מחנות רגילה – לא משלמים שכירות יקרה על מקום בקניון או במרכז קניות. הצורך במקום פיזי לא קיים, אין מלאי לאחסן מכיוון שכאשר מתבצעת רכישה, המוצר נשלח ישירות מהיבואן\יצרן ללקוח. אין צורך באנשי מכירות, אנשי שירות לקוחות ועוד.
  • זמינות – חנות אינטרנטית לא נסגרת בשעות הלילה. היא פתוחה 24 שעות וזמינה לכולם בחגים ובסופי שבוע.
  • קהל לקוחות גדול יותר – מטרתו של קידום אתרי אינטרנט הוא לחשוף את האתר שלכם ולהפוך אותו ל”נראה” בתוך היער העצום שנקרא אינטרנט. באמצעות קידום אתרים נשפר את מיקומו של האתר ברשימת תוצאות החיפוש בגוגל בהתאם למילות המפתח שהוזנו ע”י הגולשים בשדה החיפוש. שימוש בקידום אורגני, בקידום ממומן ובהקמת קמפיין פרסומי ב-Facebook יביאו לאתר חשיפה משמעותית דבר שיוליד יותר הקלקות וכניסות של מבקרים איכותיים שמעוניינים לבצע רכישה.

חסרונות בחנות וירטואלית:

  • אי נוכחות בזמן הרכישה – חוסר היכולת של הלקוח “לראות” בשימוש כל חושיו את המוצר שהוא מעוניין לקנות אלא רק דרך תמונה דו-ממדית על גבי מסך הוא אחד החסרונות הגדולים של רכישה דרך חנות וירטואלית.
  • חשש מתרמית אינטרנטית – לקוחות עדיין מתקשים לבצע רכישות און ליין וזאת בעקבות החשש שירמו אותם ושפרטי כרטיס האשראי יפלו לידיים הלא נכונות.
  • חשש מלצאת פראיירים – בחנות פיזית, על מוצר שלקוחות מקבלים מיד הם משלמים באשראי שינוכה מחשבונם במועד מאוחר יותר וזה יוצר אצלם תחושה שעשו עסקה מעולה כי הם לוקחים עכשיו, משלמים אחר כך. ברכישה מקוונת לעומת זאת, התחושה היא שיצאו “פראיירים” כי הלקוחות נאלצים להשאיר את פרטי כרטיס אשראי (יוצר תחושה של ביצוע תשלום) עבור מוצר שהם לא מקבלים מיד מאחר ולמשלוח יש זמן הגעה של כמה ימים.

חשוב וצריך לציין שלמרות שאלה חסרונות בולטים מאוד לרעת החנות הוירטואלית, הן נמצאות במגמת ירידה מתמדת והופכות ככל שהזמן עובר להבנה שזאת הדרך החדשה, הנוחה והמודרנית לביצוע קניות.

דוגמא לחנות וירטואלית:

בניית חנות וירטואלית

פעולות ומהלכים מחזקי אמון

ישנן כמה דרכים שיעזרו לחנות וירטואלית להקטין את החשש של לקוחות מלבצע רכישה. מאפיינים וויזואליים שכדאי להוסיף לאתר שיחזקו את אמונו של הלקוח בכם ובאתר שלכם:

  • דף יצירת קשר – דאגו שבאתר שלכם יופיעו כמה שיותר פרטים ליצירת קשר במקרים של תקלה או בירורים. לדוגמא כתובת המשרדים עם מפה, מספרי טלפון, פקס וכתובות מייל. נתונים אלה חייבים להיות במקום בולט בכל דף בחנות.
  • דף אודותינו – עמוד זה חשוב מאוד. הכניסו כמה שיותר פרטים על בעלי האתר כמו פרטים ליצירת קשר ותמונה. שדרו ככל שניתן שמאחורי החנות המקוונת ישנו אדם.
  • הצגת נתונים עבור הלקוחות – הציגו ללקוחות את הרכישות האחרונות שבוצעו בחנות כדי שיראו שיש עוד אנשים שקונים אצלכם. הציגו בתחתית העמודים סמלים של חברות כרטיסי האשראי, PayPal וחברת המשלוחים שמולם אתם עובדים. הוסיפו סמלים של כל גורם חשוב שמעורב בתפקוד העסק שלכם כחנות.

ממשק ידידותי למשתמש

נכון שדרך פרסום וקידום אתרים אנחנו מביאים לקוחות חדשים אבל מה עושים כדי לשמר לקוחות קיימים? ובכן, צריך לוודא שחווית הרכישה תהיה כמה שיותר זורמת, נעימה וקלה. המאפיינים שרצוי שיהיו בחנות הוירטואלית שלכם הם: עיצוב נעים לעין, עמודים שנטענים מהר, חלוקה הגיונית וברורה של מוצרים לקבוצות ותתי קבוצות, עמודים נפרדים לכל מוצר שמאפשרים הדפסה ושיתוף, תמונות איכותיות של המוצרים ועדיף מכמה זוויות צילום שונות, הצגת מוצרים מומלצים עבור הגולש בהתבסס על רכישות שביצע בעבר, הצגת מוצרים מומלצים שדומים למה שהגולש מחפש, הצגת מוצרים שנרכשו ע”י גולשים אחרים, הוספת אפשרות לדירוג גולשים ובקורות ובחירת שיטת המשלוח אם אפשרות לאיסוף עצמי. בסיום מומלץ מאוד שהלקוח יקבל מייל שמסכם את פרטי הרכישה.

התאמה לאנשים בעלי מוגבלויות, מערכת חיפוש באתר, עגלת קניות ומערכת סליקה מובנית או חיצונית (נושא שלם בפני עצמו) הם מודולים הכרחיים בכל בניית חנות אינטרנטית.

לסיכום

במאמר זה דיברנו בקצרה על הקמת חנות וירטואלית ויש עוד הרבה דברים שלא הזכרנו. הדבר העיקרי שחשוב לזכור הוא שהבסיס של כל חנות מקוונת ואתרי אינטרנט בכלל הוא חווית הגולש. דאגו לגולשים שלכם, צ’פרו אותם בחנות מגניבה ויפה. תהיו קשובים לביקורות שלהם ואפילו תגיבו להם ובתמורה תקבלו לקוחות שלא רק יחזרו אליכם אלא יביאו אתם לקוחות חדשים שיתורגמו להכנסות גדולות יותר.

צרו אתנו קשר ב-SEOClick ליעוץ בנושא בניית חנות וירטואלית ובכל נושא אחר.