בניית פורטלים
בניית פורטלים

בניית פורטלים

לפני המאמר על בניית פורטלים…

חשוב לי שתדעו שאנחנו חברה לקידום אתרים.

אנחנו מאוד נשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בכל נושא שקשור לתחום התמחותנו.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוות SEOClick המשך קריאה מהנה ומועילה.

נתחיל בלהבין מהו פורטל

פורטל הוא בעצם פלטפורמה המשמשת לגולשים, ללקוחות, לאורחים, לעובדים ולספקים כנקודת גישה לאינפורמציה. יש כמה סוגים של פורטלים אבל העיקריים הם פורטלים בנושא חדשות ונישה. תחת קטגוריית פורטלי הנישה ניתן למצוא סוגים שונים של עסקים ובעלי עסק ופורטלי משחקים. פורטלי חדשות אלה הם אתרים עצומים שיכולים להכיל מאות אלפי עמודי תוכן ואף יותר. דוגמאות לאתרים כאלה הם YNET ו”וואלה חדשות”. פורטלים לעתים מספקים שירותים נוספים אבל החשובים ביותר הם השירותים הבאים:

  • אינדקסים – אינדקס אתרים נועד בעיקר כדי להגדיל את התנועה באתר כדי להכניס רווחים מפרסום לבעלי האתר.
  • מתן כוח לגולשים – בלוגים, מערכת דוא”ל, פורומים וכמובן האפשרות לגולשים להגיב תורמים לאתר בצורה משמעותית ביותר בזכות זמן השהייה הארוך פר גולש ובזכות התכנים שהם מכניסים, דברים ש”מאלצים” את גוגל לסרוק את האתר לעיתים יותר תכופות. מתן “כוח” גדול למבקרים שלכם באתר מחזיר בגדול כוח לפורטל.
  • חווית גלישה וניווט באתר – כשיש כמות אדירה של מידע ותוכן באתר, חשוב להקל ככל שניתן על הגולשים למצוא בקלות את במידע המבוקש. שדה חיפוש באתר ודף מפת אתר יעזרו מאוד לגולשים לנווט באתר ביתר קלות.
  • לוחות ומדורים – כדי למשוך אפילו יותר גולשים ולהגדיל אף עוד יותר את תעבורת המבקרים באתר וזמני השהייה שלהם, ניתן להוסיף מדורים נוספים, כגון: קניה ומכירה של מוצרי יד שנייה, לוח דרושים ולוח נדל”ן.

כמובן שפורטלים נבנים כך שהם מאפשרים לבעלי האתר באמצעות מערכת לניהול תוכן לפרסם מודעות משלהם, להגיב לגולשים, לערוך ואף להסיר ולמחוק תוכן שנוגד את תקנון האתר.

החלטתם שאתם רוצים להקים פורטל?

כמו בבניית אתרים רגילים, גם בניית פורטלים דורשת תכנון ואסטרטגיה. סקר שוק הוא תהליך חובה טרם בניית אתרים בכלל ובבניית פורטלים בפרט והשאלות הבאות צריכות להישאל:

  • האם יש נחיצות לאתר?
  • האם יש תחרות בשוק וכמה היא קשה?
  • מי המתחרים שלכם וכמה הם מצליחים?
  • מי הוא קהל היעד?

קהל היעד יקבע כמה דברים חשובים לגבי האתר כמו עיצוב האתר, סוג התכנים וצפי זמני כניסה לפורטל. לדוגמא קהל דתי לא יכנס לאתר בסופי שבוע וחגים וילדים נמצאים במסגרות עד אחר הצהריים והולכים לישון מוקדם יותר.

קידום אתרים

מקדם אתרים מקצועי ידאג להצלחת הפורטל כי כמו כל מוצר או שירות חדש גם הפורטל שלכם יהיה זקוק לשיווק ופרסום כדי להיכנס לתודעתם של הגולשים. מקדם אתרים ישתמש בשתי דרכים לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל:

  • קידום אורגני – ביצוע מחקר מילות מפתח, ביצוע אופטימיזציה לתכנים ולקוד של האתר ויצירת קישורים חיצוניים שמפנים לפורטל.
  • קידום ממומן – הקמת קמפיין פרסומי ב-Google AdWords וברשתות חברתיות כמו Facebook. פרסום באתרים בעלי כוח ורישום באינדקסים.

פיתוח אפליקציה

במציאות של היום הכול קשור לטלפונים ניידים ויהיה זה מהלך חכם ביותר לפנות לחברה מומחית בבניית אפליקציה ליעוץ בנושא ולתכנן אתם אפליקציה עבור הפורטל שלכם. פיתוח אפליקציה איכותית עבור טלפונים ניידים יזרים תעבורה נוספת לפוטרל דבר שיחזק אותו אף יותר וגם ייתן לכם תשתית נוספת להפצת מודעות ופרסומות.

לסיכום

אסטרטגיה נכונה, תכנון מקדים ובניית מודל עסקי טרם הקמת הפורטל הם המפתח להצלחה. אחרי הקמת הפורטל קידום אתרים ופיתוח אפליקציה. יוודאו שההצלחה נמשכת זמן רב לאחר ההשקה. בניית פורטל הוא תהליך ארוך ומסובך הדורש מעקב ותמיכה גם לאחר השלמת הקמתו לכן דאגו לשכור את שירותיה של חברה מקצועית ובעלת שנים של ניסיון בבניית פורטילם ואתרים.

צרו קשר אתנו ב-SEOClick והתייעצו אתנו בנושא בניית פורטלים.