שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט היא לא פעולה בודדת שעליכם כבעלי חברה לבצע כדי לפרסם שם של מותג, מוצר או שירות. זו היא האסטרטגיה והתוכנית הכוללת שלפיה תנהגו כדי לנצל את מדיות האינטרנט והסלולר, דבר שיאפשר לכם להתבלט ולהרים את ראשכם מעל התחרות ולממש את הפוטנציאל המכירתי והכלכלי של החברה שלכם.

שיווק באינטרנט הוא תחום רחב ודינמי ביותר וכללים לשיווק מוצלח שתקפים היום לאו דווקא יעבדו לטובתכם בעתיד הקרוב. דוגמא לטכנולוגיה ששינתה לגמרי את תחום השיווק האינטרנטי והדיגיטאלי היא השתלטות  הטלפונים החכמים על חיינו. תארו לכם את אפשרויות השיווק כאשר מקררים וארונות חכמים יתחילו לדווח לנו מה חסר בתוכם. או בית חכם לצורך העניין. הדברים האלה כבר קיימים וזה רק עניין של זמן עד שנראה אותם כדבר שבנורמה.

דרכים לשיווק אינטרנטי


יש לא מעט שיטות ודרכים לשיווק אינטרנטי ובחלקם אתם בעצמכם משתמשים בחיי היום יום.

 

רשתות חברתיות


דרך אחת לשיווק היא הפעלת עמודים עסקיים ברשתות חברתיות. דבר זה ישפר משמעותית את החשיפה שלכם מול ציבור הגולשים. מודעות ממומנות, העלאת פוסטים ושיתוף מידע איכותי, יחשפו אתכם מול העוקבים שלכם. כמובן שחלק מהעניין הוא גם להפנות ולהוציא את אותם הגולשים לעמוד נחיתה לצורך יצירת לידים או לחנות אינטרנטית לביצוע רכישה. רשתות חברתיות מוכרות הן Facebook, Twitter, Google Plus.

 

YouTube


YouTube נמצאת בקטגוריית הרשתות החברתיות אבל היא קצת יוצאת דופן וכדאי להסביר קצת עליה.

הטבע שלנו הוא לחפש קיצורי דרך וזאת עובדה מדעית שהוכחה שהיא חלק ממנגנון ההישרדות של בני האדם ובעלי החיים וזאת כדי לשמר אנרגיה. בגלל עובדה זו YouTube היא מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי Google. אם במקביל לכתיבת המאמר הזה הייתי גם מצלם את עצמי מקריא את תוכנו ומעלה את הסרטון ל-YouTube ומפרסם את שני הקישורים יחד בפורום כלשהו, ניתן היה לראות בבירור שההעדפה של הגולשים היא לצפות בסרטון מאשר לקרוא את המאמר.

לפי התחזיות, YouTube צפויה לגדול עוד יותר וכדאי לכם לנצל אותה לטובתכם.

 

Linkedin


בישראל כמעט לכולם יש פרופיל ב-Linkedin אבל מעטים משתמשים בו. הרבה בעלי עסקים עדיין לא מבינים את הפוטנציאל השיווקי שהרשת החברתית המקצועית Linkedin עשויה לממש עבורם. למעשה התשובה הרווחת לשאלה, מה זה Linkedin? היא: “מערכת או מנגנון לחיפוש עבודה ועובדים”/ הם לא מבינים כמה שזה רחוק מהמציאות.

אם תחשבו על מפגשי נטוורקינג וספיד דייטינג, המקבילה שלהם בעולם הווירטואלי יהיה Linkedin.

דף עסקי ב-Facebook בנוסף להקמת קמפיינים של מודעות ממומנות, מאפשר לעסקים לחשוף את המותג, המוצר והשירותים שלהם. פרופיל ב-Linkedin לעומת זאת מאפשר עבור עסקים המשווקים לצרכנים ובעיקר לעסקים המשווקים לעסקים (B2B) את הדברים הבאים:

  • יצירת כרטיס ביקור ווירטואלי עבור העסק שלכם.
  • פרסום ממומן.
  • חיפוש אחר עבודות ואחר עובדים.
  • חיפוש אחר חברות ועסקים מאותו התחום המעוניינים בשת”פ.
  • חיפוש אחר לקוחות פוטנציאליים.
  • חיפוש אחר אינפורמציה והזדמנויות עסקיות ממוקדות וחמות.
  • איתור הזדמנויות ליציאה לשוק העולמי.
  • מציאת תמיכה ועזרה מקצועית.

הרשת החברתית העסקית הזאת ביססה את מעמדה הבלתי מעורער בעולם העסקים ועם למעלה מחצי מיליארד משתמשים פעילים, לא נראה שמשהו יכול לעצור אותה. למעשה היא החלה לצבור תאוצה אפילו רבה יותר, כאשר בשנת 2016 היא נרכשה על ידי Microsoft ועברה שינוי ושיפור גדול מאוד בוויזואליות ובאיכות ממשק המשתמש.

 

קידום אתרים באינטרנט (Google).


נכון להיום ולא נראה שזה ישתנה בקרוב, האינטרנט “שייך” לגוגל. את רוב זמננו האינטרנטי אנו מבלים בשירות החיפוש של Google או בשירותים אחרים שלהם. על פי האתר NetMarketShare, החיפושים בעולם התחלקו בשנת 2017 בין מנועי החיפוש בצורה הבאה:

כאשר מנתחים את החיפושים ישראל, הנתח של גוגל בעוגה גדל עוד יותר והוא נע בסביבות ה-90%.

 

דרכים לקידום אתרים


קידום אתרים מתבצע בשתי דרכים עיקריות: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

 

קידום אתרים אורגני


קידום אורגני לאתר האינטרנט שלכם אומר בעצם להביא את האתר למצב בו הוא עומד בתנאים של גוגל. ויש לא מעט כאלה. מקדם אתרים צריך לבדוק ולתקן מאות פרמטרים ונושאים באתר כדי לגרום לגוגל לדרג אותו גבוה. אם אנסה לפרק את שלבי התהליך לפי סדר פחות או יותר, זה ילך בגדול לפי בסדר הבא:

  • חקר מילות מפתח.
  • חקר מתחרים.
  • שיפור איכות התוכן וממשק המשתמש.
  • התאמה לצפייה בטלפונים סלולריים.
  • עיצוב האתר למראה מודרני מושך ונעים לצפייה.
  • התאמת האתר לאנשים בעלי מוגבלויות.
  • שיפור מהירות טעינת האתר.
  • הגדרת קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר.

כמובן שלא חובה לפעול לפי הסדר המצויין כאן אבל זה הסדר שגליתי שהוא הכי מתאים עבורי.

 

תוכן וקישורים חיצוניים


אני רוצה קצת להרחיב ולשים דגש על שני נושאים שהם חשובים מאוד לקידום אורגני מוצלח.Google הכריזה בעצמה שתוכן וקישורים חיצוניים נמצאים בין 3 הפרמטרים המשפיעים ביותר על דירוג אתר כלשהו במנוע החיפוש שלה.

תוכן

  • איכות – לגוגל יש יכולת למדוד את איכות התוכן ואת הרלוונטיות שלו מול הביטויים שהזינו הגולשים לחיפוש. תוכן שהושקע בו מאמץ, מחשבה ומחקר טרם כתיבתו, יגדיל משמעותית את כמות המבקרים באתרכם. תוכן מקורי ובשפה שהיא בגובה העיניים ישפרו את זמן השהייה באתרכם וישאיר את הגולש בעמוד עד סוף המאמר. דבר שיוביל לסקרנות מצד המבקרים ורצון להיחשף לתכנים נוספים באתר.
  • כמות – מחקרים מראים שיש יתרון ברור למאמרים ארוכים מול קצרים. עוד גילו המחקרים שהנקודה המתוקה היא 1900-2000 מילים למאמר. כן, מדובר בהרבה עבודה אבל היא משתלמת בהחלט.

קישורים חיצוניים

מה ההיגיון שמאחורי קישורים חיצוניים? יהיה נכון לחשוב על קישור אל אתרכם כעל ממליץ חיצוני על השירות או המוצר שלכם. כמות הקישורים החיצוניים חשובה אבל לא כמו האיכות של כל קשור. המטרה היא לקבל קישור אל אתרכם מדומיין בעל DA (Domain Authority) גבוה, שמבקרים בו כמות גדולה של גולשים ובעל תוכן רב ואיכותי.

קישורים חיצוניים אל אתר האינטרנט שלכם יעזרו לשפר את דירוג האתר אבל כל הקישורים משפיעים בצורה חיובית. קישורים מסוימים אף עלולים להשפיע בצורה שלילית על אתרכם. לכן, בניית קישורים חיצוניים דורשת אסטרטגיה, ניסיון וידע והפתרון לא נמצא בהסתערות על כל אתרי האינדקסים, המאמרים והפורומים שקיימים  ליצירת קישורים חיצוניים.

 

קידום ממומן


קידום ממומן הוא מודל שיווק אינטרנטי בו המפרסמים משלמים עמלה לגוגל על כל הקלקה (Pay Per Click) על המודעה שפרסמו. זאת שיטה לקניית תעבורה אינטרנטית במקום לקבל אותה באופן אורגני והיא תופנה אל דף נחיתה או אתר אינטרנט. היתרון בקידום ממומן הוא שהתוצאות הן מידיות. מרגע סיום הגדרת הקמפיין, המודעה שלכם תתמקם בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל.

במידה ובניתם את הקמפיין נכון, שזה אומר ביצוע מחקר מילות מפתח מקיף ויצירת דף נחיתה מושקע שהוא בעל יכולת המרה גבוהה (המרת הקלקה לליד). לא יעבור זמן רב עד שיתחילו להתקבל שיחות בנוגע למודעה שלכם. מכאן ואילך זה כבר תלוי ביכולות שלכם כאנשי מכירות להפיכת הליד שיצר קשר ללקוח שמוכן לשלם.

 

סיכום


לשיווק העסק שלכם באינטרנט צריך להיות מקום חשוב בתוך מסגרת שגרת העסוק היומית שלכם. הקצו לזה זמן מוגדר מראש בכל יום והקפידו לבצע זאת ללא דחיות וביטולים. עשיית מלאכה זו בצורה נכונה, שימוש חכם בשיטות ודרכי השיווק האינטרנטי ישפיע משמעותית באופן חיובי על חשיפת המותג, השירות או המוצר שאתם המשווקים ובמקביל בהגדלת המכירות וההכנסות עליהן.

 

צרו קשר אתנו ב-SEOClick וקבלו יעוץ חינם בנושא שיווק וקידום עסקים באינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *