מה זה RankBrain?

להבין מה זה RankBrain זה חשוב…

לפני שנתחיל עם הפוסט, אני רוצה שתדעו שאני מומחה קידום אתרים.

אשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בחינם בכל נושא שקשור לתחומי התמחותי.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוות SEOClick, המשך קריאה מהנה ומועילה.

מתחילים!

מה זה RankBrain?

הרבה שיטות ופעולות קידום אתרים שפעלו היטב לפני מספר שנים, כלל לא רלוונטיות נכון להיום. מקדם אתרים צריך להיות מעודכן היטב בשינויים אלה. הבעיה היא ש-Google לא יוצאת ומגלה לעולם על כל השינויים שהיא עושה במנוע החיפוש שלה ושומרת עליהם צמוד לחזה.

הרצון של Google הוא להצטייר כספק של שירות יציב ואמין בעייני הגולשים, המשווקים והמפרסמים. תוצאות חיפוש לא מדויקות יגרמו לכל הגורמים הללו לנטוש אותה ולהשתמש במנועי החיפוש של חברות מתחרות. התוצאה מן הסתם תהיה, ירידה בשימוש בשירותיה הרבים והמגוונים שלה, ירידה בביצוע קמפיינים פרסומיים וכמובן ירידה בהכנסותיה.

Google משקיעה הון עתק במחקר ופיתוח כאשר בראש סדרי העדיפות שלה עומדים הגולשים שמשתמשים בשירותיה. היא מבצעת שינויים והתאמות למנוע החיפוש והאלגוריתם שלה ללא הרף כדי לספק שירותי חיפוש מדויקים ככל שניתן.

דוגמא לפיתוח חדש של Google היא מערכת ה-RankBrain שהוכרזה והחלה לפעול בשנת 2015. מדובר על מערכת אינטליגנציה מלאכותית המסוגלת ללמידה עצמית ונועדה כדי לספק תוצאות חיפוש מדויקות ורלוונטיות יותר לביטויים שמוזנים ע”י הגולשים.

מה זה RankBrain

 

איך מערכת ה-RankBrain עובדת?

כדי להסביר איך בערך המערכת הזאת פועלת, אנסה לפשט בדוגמא הבאה: נניח ואתם מחפשים את הביטוי “סוס”. אלגוריתם לא משוכלל היה מחפש תוצאות עבור הביטוי לפי איכות התוכן, מיקום ולפי כמות ואיכות הקישורים החיצוניים לתוכן. למילה “סוס” יכולות לצוץ מספר תוצאות רלוונטיות כמו למשל “לרכב על סוס”, “מתקן סוס למתחרים אולימפיים”, “סוס שחמט” ועוד. לעומת זאת, אלגוריתם משוכלל קצת יותר, יספק תוצאות לפי חיפושים דומים קודמים והתוצאות שלהם, ולפי מילים נרדפות וצירופי מילים עם משמעות דומה לביטוי שהוזן בחיפוש.

התוספת של מנוע ה-RB לאלגוריתמים הקודמים, הופכת את מנוע החיפוש למערכת שמבינה הרבה יותר את החשיבה של הגולש ואת הכוונה האמתית שלו ושל זאת העומדת מאחורי הביטוי שהזין בשורת החיפוש ולא לשכוח שהמנוע הזה הוא רק אחד משלושת הגורמים המשפיעים ביותר על הדירוג. השניים הנוספים על פי Google הם תוכן וקישורים.

 

אז איך עושים אופטימיזציה ל-RankBrain?


נכון להיום אין דרך ודאית ומוגדרת שמאפשרת לבצע אופטימיזציה ל-RB מאחר ו-Google לא מדברת ומגלה יותר מידי על המערכת הזאת. מה שכן עובד בכל זאת ומניסיוני תמיד עבד בקידום אתרים, הוא לכתוב את התוכן בצורה כזאת שתעזור ותועיל לגולש. לצערי הרבה מידי אתרים בארץ מספקים תוכן שלא בהכרח רלוונטי למילות המפתח שהזין הגולש ואחוז הנטישה בעקבות זה גבוה.

לדוגמא: אם אדם שואל אתכם ברחוב איזה אוטובוס מגיע למקום X ואתם תענו לו אוטובוס אדום, רוב הסיכויים הם שהוא ילך וישאל מישהו אחר. אבל אם במקום זאת, תאמרו לו את מספר הקו, מיקום התחנה, זמני יציאה והגעה ליעד ועל הדרך גם תמליצו על אחלה מקום לאכול בזמן ההמתנה, תגרמו לשואל לשהות יותר זמן במחיצתם, תיצרו אצלו רושם חיובי עליכם ויש סיכוי טוב שיחפש אתכם שוב בעתיד ואף ימליץ לאחרים עליכם.

לפני פרסום התוכן, נסו להכנס לראשו של הגולש ותשאלו את כל השאלות שלדעתכם יהיו לו לגביו.

 

האם ה-SEO מת?


אני שומע לא מעט פעמים שתחום ה-SEO הולך להיעלם בעקבות כניסתה של האינטליגנציה המלאכותית RB ואני אומר שלא! למה? כי עדיין מוקדם לקבוע איך יושפע תחום קידום האתרים וצריך לבחון את המצב לאורך זמן. אבל מה שכן, לדעתי, הוא שאנחנו נצטרך לבצע שינויים והתאמות ובעיקר לכיוון הבאת תוכן אמתי ואיכותי עבור הגולשים כי האמת היא שהרבה אנשי ה-SEO ומומחים ככל שיהיו בתחום הקידום וכבודם במקומם אבל כשזה מגיע להיות אנשי תוכן וכתיבת מאמרים, הרמה הנמוכה די מורגשת. גם כאשר קונים מאמרים של 400-500 מילים ב-50 ₪.

 

לסיכום


אז בקיצור ולעניין, אתם רוצים שמנגנון ה-RankBrain ייתן עדיפות לעמודים שלכם? תכתבו תוכן כאשר טובתו של הגולש עומדת לנגד עיניכם ולא הדירוג של העמוד ואיך למצוא חן בעייני גוגל. Google תאהב אתכם כאשר הגולשים יאהבו אתכם.

 

צרו קשר אתנו ב-SEOClick ונייעץ בחינם בנושאים בניית אתרים, קידום אורגני וקידום ממומן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *