קידום ביוטיוב

קידום ביוטיוב הוא נושא מעניין וחשוב…

לפני שנתחיל עם הפוסט, אני רוצה שתדעו שאנחנו חברה לבנייה וקידום אתרים.

מאוד נשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בחינם בכל נושא שקשור לתחומי התמחותנו.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוות SEOClick המשך קריאה מהנה ומועילה.

10 טיפים לקידום והגדלת חשיפה של סרטים ב- YouTube


קידום ביוטיוב ופרסום סרטונים ביוטיוב הם בין הדרכים המוכרות והאפקטיביות שיש נכון להיום להגדלת תעבורה אינטרנטית אל אתרכם. כמו פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, גם ליוטיוב יש את היכולת להגביר ולהגדיל מודעות וחשיפה של חברה, מותג, מוצר ושירות לקהל הגולשים באינטרנט.

יוטיוב מאפשרת לכולם להקים ערוץ ולפרסם בו סרטונים. המטרה שלנו באמצעות סרטונים אלה היא לגרום לצופים לבצע פעולה כלשהי. לדוגמא השארת תגובה, לחיצה על Like או להזמין אותם לבקר באתר האינטרנט שלנו. דבר שמאוד דומה לפתיחת דף עסקי בפייסבוק שאותו מזינים בפוסטים וממתינים לתגובות העוקבים.

למי זה מתאים ומה זה דורש?


למי שרוצה לקחת את הנושא הזה ברצינות. יצירת סרטים בכלל ועבור יוטיוב בפרט הוא תחום הרבה יותר מורכב מכתיבת פוסטים ומאמרים. למי שאין את הכישורים הטבעיים לתחום, עלול למצוא את עצמו משקיע מאמצים רבים ושעות רבות כדי ללמוד את המלאכה ולא תמיד ההשקעה משתלמת.

מעבר ליכולות פוטוגניות מול מצלמת וידאו, צריך גם לדעת לדבר ברהיטות ובשטף, להשקיע בציוד וידאו ובציוד סאונד, להשקיע ביצירת סביבה ידידותית למצלמה מבחינת תאורה ואקוסטיקה ולרכוש תוכנות לעריכת וידאו וכמובן גם ללמוד להשתמש בהן.

אני לא מנסה להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, לא זאת הכוונה. יוטיוב מלאה בסרטונים מצליחים מאוד שצולמו באיכות נוראית באמצעות טלפונים ניידים. המסר שאני מעוניין להעביר אליכם הוא פשוט אבל חשוב: במידה והחלטתם שאתם רוצים ליצור סרטונים כדי להגביר את החשיפה שלכם דרך ערוץ יוטיוב. מומלץ מאוד שהצופים ירגישו וייראו רמה איכותית ומקצועית. התחרות על הקלקות של הצופים ביוטיוב היא גדולה מאוד והצגת סרטונים מקצועיים, מושקעים ואיכותיים רק תחזק אתכם ויגדיל את היתרון שלכם מול סרטונים וערוצים מתחרים.

כללים וטיפים ליוטיובר המתחיל


אבל נניח לצורך העניין שיצירת סרטים ליוטיוב היא לא בעיה עבורכם. האם לדעתכם כל מה שנדרש מכם הוא פשוט לעלות אותם לערוץ שלכם וסיימתם? מה כדאי לכם לעשות כדי להגביר את החשיפה של סרטוני הווידאו שלכם? מה השיטות ואיך עושים את זה?

ביצוע תהליך אופטימיזציה עבור סרטונים ביוטיוב למעשה לא כל כך שונה מביצוע תהליך קידום אתרים מקצועי באינטרנט. כדאי לעקוב אחרי הטיפים והכללים הבאים כדי שתהליך הקידום יהיה יעיל יותר.


הנה 10 טיפים עבורכם שעשויים בהחלט להשפיע על כמות הצפיות והחשיפה שיקבלו הסרטים שלכם ביוטיוב:

 

טיפ ראשון: מיקור חוץ


הטיפ הראשון שלי עבורכם הוא שתחשבו היטב לפני קניית הציוד, התוכנות והכנת מקום שיתאים לצילום. ייתכן מאוד שיהיה לכם זול יותר, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת השקעת זמן לשלם על שירותיו של צלם מקצועי. צלם שיודע ומכיר את העולם של יוטיוב ובעל הכישורים המתאימים לצלם עבור המדיה הזאת. תנו לו לדאוג לכל מה שקשור לצילום ותפנו את עצמכם לנושאים שאתם מבריקים ושולטים בהם. כמו לדוגמא התוכן, התמליל של הסרטון או רעיונות לנושאים חדשים עבור סרטוני ווידאו עתידיים.

 

טיפ שני: אורך הסרטון


מחקרים מראים שלאורך סרטון הווידאו יש השפעה גדולה מאוד על הדירוג של הסרטון. הזמן אידאלי של סרטון ווידאו נע בין 10-15 דקות. חשוב לזכור שזמן צפייה מצטבר פר סרטון ווידאו הוא מדד חשוב מאוד עבור יוטיוב. לדוגמא, נניח שהעליתם לערוץ שלכם שני סרטונים. אחד באורך של 10 דקות והשני באורך של 5 דקות. בשניהם צפו 100 גולשים. הסרטון שאורכו 10 דקות השאיר צופים מול המסך לזמן מצטבר של 1000 דקות. לעומת זאת, הסרטון שאורכו 5 דקות, השאיר צופים מול המסך לזמן מצטבר של 500 דקות. באיזה סרטון לדעתכם הצופים נחשפו ליותר פרסומות? ברור שבסרטון שאורכו 10 דקות, לכן יוטיוב אוהבת סרטונים ארוכים אך לא ארוכים מידיי מחשש שישעממו ויבריחו את הצופים.

 

טיפ שלישי: הפתיח של הסירטון


15 השניות הראשונות של הסרטון הן שקובעות אם הצופים שלכם נתפסו בחכה או שיעברו לסרטון אחר. ב-15 השניות האלה אתם צריכים לגרום לצופים שלכם להאמין ששווה להם להשקיע מזמנם הפנוי ולראות את המשך הסרטון ושזה ישתלם להם. יש הרבה שיטות ודרכים ליצירת פתיח מעניין ומסקרן לסרטון יוטיוב, אבל מה שעובד בדרך כלל הוא לתמצת את תוכן הסרטון, לתת דוגמא ולהראות ש”המוצר” שאתכם “מוכרים” לצופים אכן ראוי לתשומת ליבם ומאוד בקצרה להזכיר מה צפוי להם בהמשך הסרטון.

 

טיפ רביעי: <מילת מפתח בכותרת


כן, כמו בקידום אתרים גם ביוטיוב למילות מפתח יש תפקיד מרכזי. יוטיוב הוא מנוע חיפוש לכל דבר והשני בגודלו אחרי גוגל. רצוי מאוד שמילת המפתח תופיע בכותרת של הסרטון ואפילו בתחילת הכותרת וזאת מתוך הכוונה למשוך את הצופים שהקלידו את הביטויים הרלוונטיים לסרטון שלכם. נניח שאני מחפש ביוטיוב “מצלמה מומלצת עד 1500 שקל“. רוב הסיכויים הם שסרטונים שיופיעו בראש רשימת תוצאות החיפוש מכילות בכותרת שלהם את מה שאני מחפש. ככל שנרד למטה בתוצאות החיפוש נראה שמילות המפתח מופיעות בכותרת פחות ופחות עד שייעלמו לגמרי.

 

טיפ חמישי: מילת מפתח בסרטון


יוטיוב יודעת לצפות ולהקשיב לסרטוני הווידאו שלכם. היא מבינה את מה שאתם אומרים ויודעת מתי אתם אומרים. לכן, חשוב גם להזכיר את מילות המפתח בתחילת הסרטון וגם מספר פעמים בהמשכו והסיבה היא אותה הסיבה כמו בכותרת, כדי שיוטיוב תבין על מה הסירטון שלכם וכדי שתחשוף את הסירטון לצופים שהזינו בשורת החיפוש את מילת המפתח הרלוונטית.

 

טיפ שישי: תפעילו את הצופים שלכם


תגרמו ותכוונו לאינטראקציה של הצופים אתכם. בקשו מהם להירשם לערוץ שלכם במידה והם אהבו את תוכן הסרטון. בקשו מהם ללחוץ על Like במידה ותוכן הסרטון מצא חן בעיניהם. בקשו מהם לרשום תגובות במידה ויש להם הערות או שאלות.

 

טיפ שביעי: תמונה מקדימה


לתמונה מקדימה יש השפעה גדולה על ההחלטה של הצופה בין אם ללחוץ ולצפות בסרטון הווידאו או לדלג לאחר. במידה ולא תעלו תמונה שאתם בחרתם, יוטיוב תיקח פריים מתוך הסרטון ממקום אקראי באמצע ויהפוך אותו לתמונה מקדימה. כמובן שזה לא מובטח שיוטיוב תיבחר את הפריים האידאלי עבורכם. לכן כדאי לכם להכין מראש תמונה מקדימה ולהשתמש בה. נסו לבחור תמונה צבעונית ומושכת. בדקו את התמונות המקדימות של סרטונים שהמתחרים שלכם העלו. במידה ורוב התמונות המקדימות בעלי גוון מסוים, אז נסו להיות שונים מהם ובולטים יותר. השקיעו גם בטקסט ענייני שיופיע על גבי התמונה ועם זה שלבו גם כותרת מעולה שתכלול את מילת המפתח כפי שכבר הזכרתי.

 

טיפ שמיני: הכותרת


הכותרת של הסרטון הוא הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים להתמקד בו. גם אם הכנתם את הסרטון המושלם, כותרת שלא פוגעת בדיוק בנקודה הנכונה, לא תמשוך את הגולשים לסרטון שלכם. נסו לעורר רגש עם הכותרת והדגישו מילים שנראות לכם חשובות. נסו לדחוס את תוכנו של הסרטון בתוך הכותרת.

 

טיפ תשיעי: התיאור


גם התיאור הוא בעל חשיבות גדולה מאוד ומילת המפתח חייבת להופיע גם בה. התיאור חייב להיות בעל תוכן משכנע ביותר שמתאר בצורה תמציתית את תוכן הסרטון. אל תכניסו קישור לאתר האינטרנט שלכם ולא מספר הטלפון.

 

טיפ עשירי: ריגול תעשייתי


קצת תושייה לא תזיק כאן. חפשו סרטונים מצליחים של ערוצי יוטיוב מתחרים שיש להם כמות גדולה של צפיות ובדקו איך הם נסחו את הכותרת והתיאור של הסרטון. בחנו את התמונה המקדימה שלהם ואת העיצוב שהם בחרו. לבסוף שימו לב לפתיח, לאורכו ולאורך הכולל של סרטון הווידאו. אני בטוח שברוב הסרטונים המצליחים שתבדקו, המאפיינים האלה יהיו די דומים. לכם רק נשאר לעשות את אותו הדבר. צרו את הגירסה שלכם לסרטון המצליח. למה להמציא את הגלגל כשמישהו כבר עשה את בשבילכם?

 

סיכום


הזכרתי שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי מנוע החיפוש של גוגל. לרתום את כוחו של מנוע זה ולנצל אותו רק יועיל לעסק שלכם. כמו לכל משחק גם למשחק הזה יש חוקים וכללים והם לא קשים או מסובכים במיוחד. שחקו את המשחק לפי הכללים והטיפים שרשמתי כאן עבורכם וזה רק יגדיל את הסיכוי של הסרטון שלכם להגיע לחשיפה מקסימאלית. לא יעבור זמן רב עד שתשימו לב גם לגדילה של תנועת המבקרים והגולשים באתר האינטרנט שלכם.

במסגרת מאמרי הטיפים והטריקים שלנו, מומלץ מאוד לקרוא גם את המאמר קידום אתרים עשה זאת בעצמך.

צרו קשר אתנו ב- SEOClick ליעוץ חינם בנושא קידום ב-YouTube וקידום אתרים בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *