להיות ראשון בגוגל

להיות ראשון בגוגל זה חשוב…

אבל לפני המאמר אני רוצה שתדעו שאנחנו חברה לבנייה וקידום אתרים.

מאוד נשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בחינם בכל נושא שקשור לתחום התמחותנו.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוות SEOClick המשך קריאה מהנה ומועילה.

תודה, אני כבר אסתדר בלי


להיות ראשון בגוגל צריכה להיות שאיפתו של כל בעלים של חברה שיש לה אתר אינטרנט, הבעיה היא שנכון להיום, אתר אינטרנט לבדו רק מעצם זה שהוא קיים פשוט לא יגיע לשם. למעשה הרבה אתרי אינטרנט נדונו להיכשל כבר בשלב התכנון, האפיון והבנייה כי ללא מעורבות של מקדם אתרים כבר בשלב מוקדם זה וביצוע עבודה איכותית של קידום אורגני, רוב הסיכויים שהם ידורגו באזור הדפים 8-10. לעיתים רחוקות ביותר הם יכנסו לחמשת העמודים הראשונים. חשוב לקחת את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי כי לא רק שזה יביא לכם דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל, אלא בנוסף, תקבלו שידרוג ושיפור משמעותי בתכנים, בוויזואליות ובקוד האתר.

איך עושים את זה? איך מגיעים למקום הראשון?


מאוד פשוט, יוצרים קשר ומתייעצים עם מקדם אתרים מקצועי, הוא או היא אמורים להמליץ על תוכנית פעולה מועדפת. לרוב ההמלצה תהיה תלויה בשקלול של מספר גורמים יחד, לדוגמא – באיזה מוצר או שירות מדובר? האם מדובר בחנות של הרבה מוצרים\שירותים או מוצר\שירות בודד? האם המוצר או השירות כבר מוכנים לשיווק או שנמצאים בשלבי פיתוח? האם מדובר בשיווק זריז וחד פעמי או בשיווק לטווח ארוך? מי קהל היעד? מה התקציב ומה מצב התחרות בשוק?

בתום איסוף כל הנתונים הדרושים, למקדם האתרים תהיה האפשרות לבנות עבורכם תכנית עבודה. האם להשתמש בקידום ממומן ולהשקיע בפרסום  או קידום אתרים בגוגל ממוקד אחרי ביצוע מחקר מילות מפתח איכותי ומעמיק ביותר וזאת כדי שיהיה אפשר לנצל את התקציב בצורה מיטבית ככל שניתן או לבחור בשיטת הקידום האורגני וכאן מדובר על ביצוע אופטימיזציה לאתר האינטרנט בנושאים כמו תוכן, וויזואליות, נגישות, נוחות, התאמה למכשירים סלולריים, בלוג, מאמרים חיצוניים, קישורים פנימיים וחיצוניים, קוד האתר, קידום דרך רשתות חברתיות ועוד הרבה אחרים.

לעיתים שילוב של שתי הגישות יחד יספק ללקוח את התוצאה המבוקשת. במצב זה תהיה התחלה חזקה מאוד של קידום ממומן שתמשך מספר חודשים, במקביל תתבצע עבודת קידום אורגני על האתר. בשלב הבא תבוא הפסקת הקמפיין הממומן אבל רק לאחר קבלת תוצאות משביעות רצון כתוצאה מהקידום האורגני.

להיות ראשון בגוגל

בחרתם בקידום ממומן?


אפשר להביא את האתר שלכם להיות ראשון בגוגל באמצעות שימוש בקידום ממומן והאתר יישאר שם כל עוד תשלמו לגוגל וכל עוד זה מתאפשר לכם כלכלית.

הנה השוואה בין היתרונות והחסרונות של קידום ממומן:

יתרונות


  • התמקדות על קהל מטרה – בשלב הרמת הקמפיין תכלו לבחור במי להתמקד ואיפה הם נמצאים על המפה.
  • שילמתם, קיבלתם – זאת אומרת מידי. בו ברגע שהרמתם קמפיין ממומן ואישרתם אותו, גולשים שיכניסו לשורת החיפוש של גוגל את מילת המפתח הרלוונטית לכם, יראו אתכם מופיעים בחלקו העליון של הדף הראשון שמיועד למודעות ממומנות.
  • מעולה ליצירת “רעש” – משיקים מוצר חדש, מתכננים אירוע נוצץ, ארגנתם הופעה של סלב ורוצים שכולם ישמעו עליה? לכו על קידום ממומן.
  • מאפשר הפנייה לדף נחיתה – לא מתאים לכם לבנות אתר עבור אירוע חד פעמי? אין לכם תקציב להקמת אתר? תקימו דף נחיתה איכותי ובעל אופי מכירתי והפנו אליו את הקמפיין.

חסרונות


  • כולם יכולים להלקיק עליכם – זאת בעיה כי בקידום ממומן אתם משלמים על כל הקלקה שמתבצעת על המודעה הפרסומית שהרמתם ואין מניעה מאף אחד מללחוץ על ההודעה כמו גולשים סקרנים או מתחרה שרוצה לגמור לכם את התקציב כדי שלא תשיגו לידים או לקוחות.
  • מחיר – ישנם ביטויים או מילות מפתח שיכולים לעלות את המחיר פר הקלקה בצורה משמעותית ולעיתים גם לא הגיונית.
  • מעודד הזנחת אתר האינטרנט – קידום ממומן נותן לכם תחושה מוטעית שלא משנה מה מצב האתר, מבקרים וגולשים ימשיכו להיכנס אליו ולקנות את המוצר או השירות שאתם מציעים למכירה.
  • בסיום חוזר לדירוג הטבעי – לאחר שהקמפיין מסתיים האתר חוזר למקומו הטבעי.

מעוניינים בקידום אתרים אורגני?


קידום אורגני הוא עניין שלוקח זמן אבל בזמן הזה האתר שלכם עובר תהליך השבחה יסודי באין ספור מובנים ונושאים. תהליך זה הוא שבעצם אחראי לשיפור הדירוג במנוע החיפוש כי זה מביא את האתר ליישור קו עם התנאים והדרישות של גוגל. ככל שהאתר עומד ביותר תנאים כך הדירוג שלו ישתפר עם הזמן ויתקרב לראש רשימת החיפוש אז בבקשה התאזרו בסבלנות כי זה ישתלם לכם.

הנה רשימה של היתרונות והחסרונות בקידום אתרים אורגני:

יתרונות


  • האתר שלכם מעלה את ערכו – ככל שתשקיעו בקידום של האתר, הערך הכספי שלו יעלה. נתקלתי כבר בפורטל שנבנה בהשקעה של כמה אלפי שקלים ונמכר בכמה מאות אלפי שקלים.
  • תעבורת גולשים איכותית – במידה וטרם הקידום נעשה מחקר מילות מפתח מעמיק ואיכותי ניתן יהיה להשיג תעבורה של גולשים שבאמת מחפשים את מה שאתם מציעים.
  • הקלקות לא עולות כסף בקידום אורגני – וזאת בניגוד לקידום ממומן שבכל הקלקה נופלים כמה שקלים (כמה? תלוי במילת המפתח) לכיס של גוגל.
  • מרוויחים השבחת אתר – כדי להיות מדורג גבוהה חייבים להשקיע המון בתוכן של האתר, במראה שלו בכל פלטפורמה (מחשב, סלולר, טאבלט), בהנגשה למוגבלויות, מאמרים וקישורים פנימיים וחיצוניים ובנוחות הגלישה באתר.
  • בהפסקת הקידום, יישאר באותו הדירוג זמן מסוים – בניגוד לקידום ממומן, בסיום קידום אורגני האתר ימשיך לרחף זמן מה במקומו ולאט יתחיל לאבד את גובהו בעיקר בגלל הסיבה שאתרים אחרים של מתחרים או כאלה שמילות המפתח שלכם רלוונטיות גם להם, ימשיכו בקידום וגוגל ייתן להם דירוג עדיף.

חסרונות


  • לוקח זמן – אין הרבה מה לעשות בעניין הזה! בשביל דברים טובים צריך לחכות. נתקלתי באתרים שהגיעו לשלוש המקומות הראשונים תוך חודשיים שלושה. לעומת זאת בגלל מילות מפתח שיש תחרות קשה עליהן, עבדתי על אתרים תקופה של שישה חודשים ואפילו שנה ולא הגעתי לדף הראשון. חברים, סבלנות!!!
  • תהליך מורכב – יש קושי בלקדם אתר בצורה אורגנית. חלק מהקושי נובע בגלל מקצועיות לקויה של מקדמים. חלק אחר הוא כי קידום אתרים הוא תחום מסובך ומצריך ידע רב ושילוב של כמה תחומים יחד כמו תכנות ובניית אתרים. קושי נוסף מגיע לעיתים מלקוחות שאיבדו סבלנותם ומפעילים לחץ מיותר ומפריע כאשר התוצאות מתעכבות לבוא.

טבלה לנוחיותכם:

קידום ממומן

קידום אורגני

חסרונות יתרונות חסרונות יתרונות

כולם יכולים להקליק

התמקדות בקהל מסוים לוקח הרבה זמן

הנכס מעלה את ערכו

עלול להיות יקר

תוצאות מידיות תהליך מורכב תעבורת גולשים איכותית
 

מעולה ליצירת “באזז”

הקלקות לא עולות כסף

  ניתן להפנות לדף נחיתה השבחת אתר
  יישאר באותו הדירוג

יש הרבה כסף בקידום ממומן עבור מקדם אתרים ויש לא מעט מקדמים שמעדיפים לעשות רק קידום ממומן כי זאת עבודה קלה יותר שדורשת התמקצעות בתחום מאוד ספציפי. אבל, אולי קידום אורגני פחות מועדף ע”י חברת גוגל כי היא לא מרוויחה מזה כסף אבל קידום אורגני, בעקבות כל היתרונות שמניתי בפניכם למעלה צריך להיות ההעדפה הראשונה שלכם כי הרווח הוא כולו שלכם.

לסיכום


שימו לב וזכרו את הנתונים הבאים:

  1. שלוש המקומות הראשונים זוכים לכ-60% מההקלקות.
  2. 33% מקליקים על תוצאה מספר 1.
  3. תוצאה 2 מקבלת כ-17%.
  4. כ-3% מקליקים על תוצאה 7.
  5. לדף השני בתוצאות החיפוש עוברים רק כ-10% בלבד.

בקידום ממומן הרווח אמנם מידי אבל זמני, יקר ולא תקבלו שום דבר נוסף מעבר ללקוחות ולידים. גם למקדם האתרים עצמו זה פחות משתלם מפני שלרוב מדובר ברומן קצר של כמה חודשים עם הלקוח. נכון שקידום אורגני לוקח זמן אבל מדובר במגוון גדול מאוד של בונוסים שמגיעים בעקבות התהליך שהוא יותר משתלם עבור המקדם עצמו כי תמיד יש מה לשפר ולעדכן. לדוגמא הכנסת תכנים, מאמרים חדשים ויצירת קישורים, עדכון האתר לפי מצבי הרוח של גוגל שמשנה את האלגוריתם שלה מידי פעם. בקיצור, מדובר בתהליך שבו הרווח הוא של שני הצדדים.

שימו את הנושא בראש סדר העדיפויות שלכם ותגיעו בכל דרך אפשרית לעמוד הראשון כי אם אתם לא שם, אתם למעשה לא קיימים.

צרו קשר אתנו ב-SEOClick ליעוץ חינם בנושא קידום אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *