קידום אתרים עשה זאת בעצמך

קידום אתרים עשה זאת בעצמך זה מעניין וחשוב…

אבל לפני שנתחיל עם הפוסט, אני רוצה שתדעו שאנחנו חברה לבנייה וקידום אתרים.

מאוד נשמח לשוחח אתכם ולייעץ לכם בחינם בכל נושא שקשור לתחום התמחותנו.

מקווה שהרשום במאמר יענה על שאלותיכם ויעשיר אתכם.

מצוותSEOClick המשך קריאה מהנה ומועילה.

16 כלים וטיפים לקידום אתרים עשה זאת בעצמך

כלים אלה יעזרו לכם להיות מדורגים במקום הראשון בגוגל והכי מגניב… הם לגמרי חינם.


יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים להביא אותו להיות ראשון בגוגל. אתם בוודאי אומרים לעצמכם “זה בטח מסובך וקשה וכרגע אין לי תקציב לממן את זה!” האמת, נכון זה קצת מורכב אבל בהחלט בר לביצוע והחדשות הטובות הן שזה גם לא כל כך יקר. למעשה, הכלים שמיד תקראו עליהם במאמר זה, הם חינמיים לחלוטין ועושים את העבודה בצורה מצוינת.

אז איך עושים את זה?

חלק יגידו להשקיע בקישורים פנימיים ומוצלבים. אחרים יעדיפו לעשות אופטימיזציה לאתר ולהשקיע בתוכן. שני הדברים האלה יעזרו לכם מאוד לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל אבל יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות וגם בלי לקרוע את הכיס.

במאמר זה אספר לכם על 16 טיפים ושיטות לביצוע קידום אתרים בעזרת כלים מצוינים וחינמיים שלכולם יש גישה אליהם. לתשומת ליבכם, אין חשיבות למיקום של כל אחד מהטיפים והכלים ברשימה. מטרת מאמר זה הוא לא לדרג אותם אלא לחשוף אותם בפניכם.

בואו נתחיל!

 

טיפ 1: WordPress


WordPress

הבסיס לקידום אתרים מוצלח מתחיל עוד לפני בניית האתר וזה בבחירת התשתית עליה אתר האינטרנט נבנה. זאת עובדה ידועה בקרב קהילות בוני אתרים ומקדמי האתרים. פלטפורמת WordPress הרבה יותר ידידותית ומפשטת את ביצוע פעולת הקידום האורגני. הסוד טמון בשתי סיבות עיקריות:

  • ממשק – הדרך בה הכול פרוס ומוצג לפניכם בכל עמוד או Post, מהכותרת דרך התיאור ועד השדה של מילות המפתח. הכול קל, ברור ופשוט.
  • Plugins – אי אפשר להזכיר את WordPress מבלי לדבר על התוספים שמפותחים עבור המערכת הזאת. וורדפרס היא מערכת קלה לשימוש אבל מה שהתוספים עושים זה פשוט הופכים את תהליך בניית בלוג או אתר אינטרנט למשחק ילדים מגניב וכיפי.

יש המון תוספים שקשורים ל-SEO ועל אחד המומלצים ביותר תקראו בטיפ הבא.

 

טיפ 2: Yoast SEO


Yoast SEO

אם מדברים על Plugins, התוסף Yoast לוורדפרס הוא אחד הכלים הטובים והמוכרים ביותר שיש נכון להיום בנושא קידום אתרים. Yoast הוא כלי שמראה לכם בצורה ויזואלית בשימוש צבעי רמזור, מה תקין, מה לא תקין ואיך לתקן:

  • אדום – המצב בעמוד מבחינת קידום אתרים טעון שיפור רציני.
  • כתום – המצב בעמוד מבחינת קידום אתרים הוא בסדר אך רצוי להמשיך לעבוד עליו.
  • ירוק – המצב בעמוד מבחינת קידום אתרים הוא מספיק טוב כדי לשחרר אותו לאוויר.

יש עוד משהו שהתוסף עושה?

בטח, הצבעים הם לא האינדיקציה היחידה למצבו של עמוד. ניתן לראות גם פירוט של תקלות שדורשות תשומת לב ושל כאלה שכבר טופלו בכל עמוד ועמוד באתר האינטרנט. התוסף יציג לכם אם חרגתם במספר התווים המותר בכותרת או בתיאור של הדף שאתם עובדים עליו. יציג התראות לגבי מילת המפתח של העמוד ויבדוק את כמות המילים (מינימום 300 מילה) ומצב הפסקאות בו. בנוסף Yoast SEO יציג נתונים לגבי מצב הקישורים בעמוד וכמות החזרות של מילת המפתח בטקסט עצמו.

לא מצליחים להגיע לצבע ירוק בפרמטר כלשהו? ייתכן וזה לא כל כך נורא. תחקרו עד כמה משמעותי פרמטר זה עבור Google. ייתכן ותגלו שהוא לא קריטי וחבל להשקיע בו את הזמן שלכם. אגלה לכם שברשימת הפרמטרים החשובים, נמצאים בין היתר: כותרת, תיאור, מילת מתפחח, H1 עד H4, כמות המילים בעמוד ומספר החזרות על מילת המפתח (לא לחרוג מעבר ל-4 גג 5 חזרות).

את התוסף ניתן להתקין בגרסה חינמית או בתשלום. שתי הגרסאות מעולות וכדאי לבדוק את ההבדלים באתר החברה. ההתקנה, כמו כל תוסף אחר ב-WordPress, היא פשוטה ביותר.

 

טיפ 3: Google Search Console


השירות החינמי הזה מציג נתונים על איך Googleרואה את אתר האינטרנט שלכם. במידה והוא יאתר תקלות באתר, תוכלו להשתמש בו זה כדי לתקן אותן באמצעות הכלים שהוא מספק  Google Search Console  נותן לכם גישה למידע הבא:

  • מציג שגיאות בסריקת עמודים. כאשר יש שגיאות שלא מטופלות ועמודים מסוימים לא נסרקים ע”י גוגל. האתר לא ידורג על לפי הפוטנציאל המלא שלו.
  • מידע על קישורים אל האתר שלכם מאתרים אחרים.
  • מציג מידע על URLים חסומים. ניתן לחסום את גוגל ומנועי חיפוש אחרים מלסרוק דפים באתר האינטרנט באמצעות קובץ שנקרא robots.txt. הכלי הזה יעזור לכם להבין האם הקובץ עושה את עבודתו בצורה תקינה.
  • Search Console מעדכן במידה ומצא תוכנות זדוניות באתר שלכם.
  • Search Console מעדכן במידה ומצא שגיאות בקוד ה-HTML באתר.
  • מאפשר לאנדקס כל עמוד שתבחרו גם אם הוא לא מאתר האינטרנט שלכם אבל גוגל לא מתחייבת שתאנדקס כל עמוד שתתבקש.

 

טיפ 4: Google Analytic


Google Analytic הוא אחד השירותים השימושיים ביותר לניתוח תעבורה אינטרנטית. הוא מראה נתונים על האינטראקציה של הגולשים עם אתר האינטרנט שלכם. בין יתר הדברים תמצאו שם את המידע הבא:

  • דוחות על מבקרים וגולשים באתר האינטרנט שלכם. כמות כוללת של מבקרים, זמן השהייה שלהם ומיקומם הגיאוגרפי.
  • נתונים בנושא מילות מפתח, לדוגמא הביטויים שמזרימים מבקרים לאתר, מילות המפתח שהומרו למכירות ומילות המפתח שמשאירים מבקרים באתר לזמן רב.
  • נתונים על תוכן האתר, לדוגמא באיזה עמודים הגולשים מבקרים יותר ובאיזה הם מבקרים פחות.

 

טיפ 5: התאמה לטלפונים סלולריים


התאמה לטלפונים סלולריים

חשוב לזכור שכמות החיפושים שמבוצעים דרך טלפונים ניידים, עקפו את כמות החיפושים דרך מחשבים. מבחינת גוגל, טלפונים ניידים הם בעלי חשיבות רבה מאוד מכיוון שאדם שמחפש מידע, מוצר או שירות דרך טלפון נייד, בדרך כלל יימצא בחוץ וכנראה כבר אחרי שהחליט שהוא מעוניין לבצע פעולת יצירת קשר ואפילו רכישה.

אתר שיציג את תוכנו באופן לא קריא או לא ברור יאבד גולשים ולקוחות פוטנציאליים. ניתן לבדוק את מצבו של האתר שלכם דרך לא מעט אתרים ברשת. הנה שניים שמצאתי עבורכם:

גוגל לא אוהבת אתרים לא מותאמים לצפייה וגלישה דרך טלפונים סלולריים ומשפיעה על הדירוג שלהם באופן שלילי. תקלה כזאת אמנם יהיה לכם קשה לתקן בעצמכם ותצטרכו לגייס לעזרתכם בונה או מתכנת אתרים. במידה ועדיין לא בניתם אתר או שהאתר בתהליך בנייה, ודאו מול בונה האתרים שלכם שהאתר יהיה רספונסיבי. במידה ואתם בונים אתר בעצמכם דרך WordPress, ודאו שבחרתם Theme (ערכת נושא) רספונסיבי.

 

טיפ 6: Google AdWords


מחקר מילות מפתח הוא אחד הפעולות החשובות ביותר. היא גם הפעולה הראשונה שחובה לעשות לפני תחילת תהליך של קידום אורגני או קידום ממומן. אם בעבר לפני פרסום מוצר או שירות, חברות פרסום היו מארגנות קבוצות מיקוד או ביצוע סקרים כדי להבין את חשיבתו, התנהגותו והמניעים של הצרכן הפוטנציאלי. היום ניתן להשיג את המידע הזה דרך ביצוע מחקר מילות מפתח.

Google AdWords הוא אחד הכלים המוכרים והקלים ביותר לשימוש. יש עוד אתרים אחרים שמציעים כלים דומים. חלקם בחינם ואחרים בתשלום אבל לדעת מומחים רבים, השירות של גוגל הוא השירות החינמי האמין והמדויק שבינהם.

 

טיפ 7: Screaming Frog


Screaming Frog היא תוכנה שמורידים ומתקינים על PC או MAC. סריקת אתר אינטרנט באמצעות התוכנה תראה לכם בצורה הטכנית ביותר את מצב האתר. כל המידע האפשרי על האתר, מוצג בצורה ברורה למשתמש ומחולק לנושאים. התוכנה מאפשרת לבצע בקורת עמוקה בתוך קוד האתר. מילות מפתח, כותרת, תיאור, כמות המילים בכל עמוד, פרמטרים כמו H1 ו-H2, קישורים וזמני טעינה. אלא הם רק חלק קטן מהאינפורמציה שהתוכנה המעולה הזאת מספקת.

התוכנה לא מתאימה לכולם והיא מיועדת יותר עבור משתמשים מתקדמים אבל מומלץ ביותר לחקור עליה וללמוד להשתמש בה. יש הרבה מדריכים מפוזרים ברחבי האינטרנט וסירטונים ב-Youtube. היא מספקת מידע בעל ערך רב שיעזור לכם להבין מה נדרש לתקן כדי לשפר את מיקום האתר שלכם בגוגל. התוכנה מגיעה בשתי גרסאות, חינמית ובתשלום. ההבדל הוא שהגרסה החינמית מוגבלת ל-500 פריטים בכל פעולת סריקה. הכוונה לפריט הוא עמוד, פוסט, קובץ להורדה ותמונה. אתרים קטנים יסתדרו מצוין עם הגרסה החינמית.

הנה מדריך מפורט לשימוש בתוכנה.

 

טיפ 8: SEO SiteCheckup


כל מה שצריך לעשות באתר הזה הוא להכניס את ה-URL של האתר שאתם רוצים לסרוק ולנתח ולהמתין כמה שניות בסבלנות. מעבר לציון שתראו בין 0-100, האתר יציג דו”ח מפורט של מה תקין, סביר או דורש טיפול דחוף באתר. ללא רישום, תוכלו לסרוק רק אתר אחד ביום. אחרי רישום לשירות תוכלו לסרוק עד 5 אתרים ביום בחינם. כמו כן יש אפשרות לקבל לשבועיים של התנסות את השירות המלא.

 

טיפ 9: Google PageSpeed Insights


פרמטר נוסף  שמשפיע על הדירוג של גוגל הוא מהירות טעינת האתר. חשוב מאוד שהאתר יהיה קליל ומהיר ככל שניתן בזמן טעינה ובעיקר במכשירים ניידים. אדם יכול למצוא את עצמו במקומות עם קליטה סלולרית נמוכה שמשפיעה על מהירות הגלישה. ככל שהאתר קליל יותר, הוא יטען מהר יותר גם במקומות בעלי קליטה סלולרית חלשה.

הכלי PageSpeed Insights מראה לכם ציון שמיצג את מהירות הטעינה של האתר במחשב ובמכשיר טלפון נייד. מה שהופך את הכלי לכל כך מוצלח הוא שבאותו העמוד מתחת לציון, תקבלו רשימה של כל האובייקטים באתר שלכם שמאטים את מהירות הטעינה יחד עם המלצות על איך לתקן אותם.

 

טיפ 10: תוכן


כשמדברים על תוכן בהקשר לאתרי אינטרנט ובלוגים אז מתכוונים לשני דברים: כמות ואיכות.במחקר שנעשה בנושא, גילו שעמודים שהציגו מאמרים בעלי 2000 מילים, זכו להיות מדורגים במקומות גבוהים יותר ממאמרים בעלי 1700 ו-1500 מילים. תשקיעו במאמרים שלכם, נפחו אותם ככל שניתן מבלי לסטות מהנושא העיקרי ומבלי שהקוראים יאבדו עניין ויינטשו את העמוד. מאמרים ארוכים שמרתקים את הגולש ומשאירים אותם עד לסיום קריאת המאמר משפרים את המדד שנקרא “זמן שהייה“. זהו פרמטר נוסף שגוגל בודקת וככל שזמן השהייה ארוך יותר, הסיכוי  לשיפור נקודות הדירוג גדול יותר.

גוגל יודעת לקרוא תוכן, להבין אותו להסיק אם הוא רלוונטי למילות המפתח שהוכנסו במנוע החיפוש. זמן שהייה קצר באתרכם יכול להעיד על מידע לא רלוונטי לגולש למרות שמילות המפתח תואמות. המידע שמוצג בעמודכם חייב להיות תואם לצפיות הגולש. תשקיעו ותקפידו על מידע מפורט, איכותי ואמין ככל שניתן. אל תאלצו את המבקרים באתר שלכם לצאת ממנו ולהשלים את המידע החסר להם מאתרים אחרים.

 

טיפ 11: כתיבה בפורמט נכון


Google אוהבת תוכן. השאלה היא איך כותבים בצורה נכונה כך שלא נגרום למבקרים חווית קריאה מתסכלת ונאלץ אותם לברוח מהדף או חלילה לעזוב את האתר לגמרי. הנה כמה כללים לכתיבת נכונה של תוכן באתרי אינטרנט:

  • פסקאות קצרות – הגבילו את הפסקאות לשניים עד שלושה משפטים. זה בסדר גם לכתוב פסקאות של שורה אחת אבל רצוי לא יותר מידי.
  • משפטים קצרים – השתדלו לקצר משפטים מכיוון שיש קושי לקרוא משפטים ארוכים על גבי מסך.
  • תתי כותרת – אנשים לא בדיוק קוראים באתרי אינטרנט אלא סורקים תוכן. כדי להקל עליהם, השתמשו בהרבה תתי כותרת ברורים ושמספקים מידע שילוו את הקוראים לכיוון תחתית העמוד.
  • שימוש בתבליטים – כאשר אתם רושמים בפסקה מידע כמו עובדות, רעיונות או דוגמאות (כמו בטיפ הזה), הדבר שמאוד מקל על פעולת הסריקה הם תבליטים.

 

טיפ 12: Copyscape


Google מתקשה להחליט איך לדרג שני עמודים בעלי אותו תוכן ולאיזה עמוד להעניק נקודות דירוג רבות יותר ולאיזה פחות. לכן היא לא אוהבת תוכן משוכפל. לרוב, בעיות תוכן משוכפל צצות כאשר אירגון מחליט להקים שני אתרים אינטרנט, אתר עבור גלישה רגילה ואתר נוסף זהה מותאם לגלישה דרך טלפונים ניידים. התוכן חייב להיות דומה בשני האתרים אבל ממשק המשתמש שונה. במקרה הזה הפתרון האפשרי הוא תג קנוניקל, לא אכנס לפרטים על זה עכשיו. אולי במאמר אחר.

תרחיש נוסף: נניח וכתבתם מאמר מעולה, ארוך ומושקע ואתם מרגישים שהעמוד הזה לא מתרומם כפי צפיתם. לדעתכם הוא מדורג נמוך מידי ואתם חושדים שאולי התוכן שלכם שוכפל איפשהו ברשת האינטרנט. כנסו לאתר Copyscape והכניסו את הקישור שתוכנו חשוד כמשוכפל והמתינו לתוצאות. במידה ואכן תמצאו את התוכן שלכם באתר אחר ברשת, עליכם לפנות לבעליו ולדרוש ממנו להוריד את העמוד. אגב, זאת יכולה להוות עילה לתביעה מצידכם.

אתר נוסף שמספק שירות דומה נקרא Siteliner.

 

טיפ 13: רשתות חברתיות


פתיחת עמודים עסקיים ברשתות חברתיות כמו Facebook, Twitter, Google My Business ו-linkedIn יחזקו מאוד את האתר שלכם בעיניי Google. פתיחת דף עסקי ב-Facebook לדוגמא ועדכון הדף בתדירות בנושאים הקשורים לאתרכם כמו השקת מוצר חדש, תוכניות לגבי השנה הקרובה או טיול לחו”ל שכל עובדי החברה יצאו אליה. כמובן לעדכן את הדף בתמונות וסירטונים איכותיים ולהשיב לעוקבים על תגובות ושאלות. כל אלה יגבירו את תנועת המבקרים אל אתרכם. דבר שישפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש. גם את Youtube כדאי לגייס לעזרתכם ולגרד עוד כמה נקודות, אז הטמיעו באתר האינטרנט שלכם סרטונים שקשורים לחברה, למוצר או השירות שלכם.

 

טיפ 14: SEOQuake


הפעם משהו קצת שונה. מדובר בהרחבה מאוד פופולרית שניתן להתקין על Google Chrome ועל Firefox. ההרחבה מספקת סקירה כללית ברמת ה-SEO לכל אתר שאתם גולשים אליו. מציגה נתונים כמו המספר הכולל של העמודים ש-Google כבר אינדקסה, שיתופים ברשתות חברתיות, גיל הדומיין וקישורים חיצוניים. ההרחבה מספקת מידע בזמן אמת בזמן גלישה ואין צורך להכניס בה נתונים.

SEOQuake מבצעת גם ניתוח לאתר האינטרנט ומציגה לכם את התוצאות כך שתוכלו לראות את כל הנושאים הדורשים תיקון.

 

טיפ 15: Google Trends


יש משפט שאומר שהנבואה נתנה לטיפשים. אבל אם יש משהו שמתקרב ליכולותיה של מגדת עתידות וכדור בדולח אז זה רק השירות של גוגל שנקרא Google Trends. תארו לכם שאתם משחקים שחמט ויש לכם את היכולת לחזות את המהלכים הבאים של המתמודד מולכם. זה יהיה מדהים, לא? זה נכון לגבי כל תחום תחרותי ועצם הידיעה לאיזה כיוון נוטה שוק מסוים נותנת למשווקים יתרון עצום על המתחרים.

Google Trends מראה למשתמש שינויי מגמות בנפח החיפושים עבור נושאים ומונחי חיפוש שונים בפרק זמן ותקופה שתבחרו. הוא עוזר להבין עד כמה פופולרי הנושא בארץ או בכל מקום אחר בעולם. שימוש בשירות זה יאפשר לכם כתיבת תוכן רלוונטי יותר ולהיות בכמה צעדים לפני המתחרים שלכם.

 

טיפ 16:בדיקת מיקומים


אז עכשיו, אחרי שיישמתם את כל הטיפים והטריקים, אתם תרצו לדעת איך פרוייקט קידום האתר מתקדם והאם הוא נושא פרי. זה יהיה בזבוז זמן לעבור ידנית על רשימת תוצאות החיפוש כדי לבדוק באיזה מיקום העמודים שלכם נמצאים. לכן יש אתרים שיתנו לכם את השירות חינם עבור מספר מוגבל של ביטויים ואלה שניים שמצאתי עבורכם:

  • https://proranktracker.com – באתר זה תקבלו את האפשרות לעקוב אחרי עד 25 ביטויים ועמודים בחינם.
  • https://www.kolyom.co.il – באתר הישראלי הזה, תקבלו את האפשרות לעקוב עד 120 ביטויים ועמודים בחינם.

לגבי השאלה עד כמה מדויקים הם אז אין לי תשובה מוחלטת בנושא. לפעמים הופתעתי לגלות שהם בול על מקום הנכון בזמן ששירותים אחרים שהם בתשלום לא הצליחו לדייק. לפעמים הסטייה מהמצב האמתי הייתה משמעותית. אבל גם לדעת בערך איפה אתם ממוקמים עדיף על לא לדעת בכלל.

 

מה עם קישורים חיצוניים?


לא הכנסתי את הסעיף הזה בכוונה לרשימה הממוספרת ומיד אסביר למה. היחס לקישורים חיצוניים הפך להיות לסוג של “קיצור דרך“. הרבה מנצלים (גם אנשי SEO מן השורה) קישורים חיצוניים כדי להביא אתרים לא מושקעים (בלשון המעטה) למיקום גבוה במנוע החיפוש. הם לא “הרוויחו” את דירוגם בעקבות עבודה קשה של ביצוע אופטימיזציה מקומית לאתר או השקעה של ימים ושבועות על תוכן ועל כתיבת מאמרים. עמודים ודפים שהם נטולי ערך אמיתי עבור הגולשים.

הנחת קישורים חיצוניים חייבת להתבצע במקביל ליצירת תוכן. במקביל לכתיבת מאמרים ארוכים ומושקעים. מאמרים שנכתבו אחרי ביצוע מחקר רציני ומעמיק בנושא המרכזי שלהם והם בעלי רלוונטיות למילות המפתח ולגולשים. שילוב כוחות אלו יחד, הוא שימשוך תעבורה אינטרנטית איכותית והגולשים באתר הם אלה שישפיעו ויביאו את השיפור המשמעותי ביותר לדירוג.

 

סיכום


בסיכומו של מאמר זה, אספר לכם על הכלי האחרון והסודי ביותר לקידום אתרים עשה זאת בעצמך שמעטים מכירים ויודעים עליו. והוא… אתם. אתם צריכים להבין את הגולשים שלכם טוב יותר מכל אחד אחר ואם אתם לא תבינו אותם, סביר להניח שהאתר שלכם יהיה ריק ממבקרים והדירוג של אתרכם במנוע החיפוש של גוגל יהיה נמוך בהתאם.

רק כאשר תכנסו לראש של הגולשים ותבינו את צרכיהם והאתר שלכם יבנה בהתאם וסביב צרכים אלה. רק אז תשכנעו גם את גוגל ששווה לה לדרג אתכם גבוה. בסופו של דבר, אתר האינטרנט שלכם נבדק ונבחן על פי התרומה והתועלת שהוא מספק לציבור המבקרים.

אני משתדל לעדכן את הפוסט הזה מידי פעם ולהוסיף עוד כלים ושירותים חינמיים. תחזרו מידי פעם לבדוק אם השתנה משהו.

במסגרת מאמרי הטיפים והטריקים שלנו, כדאי אחר כך לקרוא גם את המאמר קידום ביוטיוב.

צרו קשר אתנו ב-SEOClick לקבלת יעוץ חינם על קידום אתרים מקצועי ואיכותי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *